Wednesday, August 31, 2011

Falmouth - Plymouth - Dartmouth

Op zondag 28 augustus met vrijwel geen wind vertorkken uit Falmouth.
Uren lang gedobberd en gevist. Wel kleine makrelen gevangen maar allemaal teruggegooid. Een wijting is mij op het laatste moment uit de hand geglipt.
Met weinig wind uiteindelijk in de baai van Plymouth bij Cawsand Bay voor anker gegaan. De volgende dag weer vroeg weg. Weer weinig wind en veel makrelen gevangen. Vier dikke heb ik voor het avondeten bewaard. Na lang voor de wind te hebben gezeild met een uitgeboomde genua ben ik dan toch in Dartmouth verzeild geraakt.
De makrelen smaakten heerlijk. Omdat er nu een paar dagen oostenwind is blijf ik die tijd in Dartmouth liggen en hoop vrijdag weer verder te gaan richting Wight.
Er is dan weer westenwind voorspeld.
Deze zomer is hier uitgeroepen tot de koudste sinds 1906 !! Nou dat heb ik gemerkt. En de natste in 20 jaren.