Monday, July 4, 2011

Nieuwpoort - Dover - Brighton

Met een mooie wind vroeg uit Nieuwpoort vertrokken. Helaas viel de wind in de shipping lane helemaal weg en heb ik twee uren moeten moteren.
In de avondzon zeilend bij Dover aangekomen en daar zaterdag gebleven.
De eerste nacht heb ik zacht wiegend voor anker in de buitenhaven doorgebracht.
Een overnachting in de marina kost 32 £ , de volgende morgen ben ik de marina ingevaren.
Er was regatta weekeinde dwz. veel kermis attracties en veel wedstrijdjes in de baai.
Het was er schitterend weer voor.
Zondag weer vroeg om 5 uur vertrokken en met een dubbel getij gezeild naar Brighton.
Daar aangekomen moest ik nog twee uren wachten voor ik de marina in kon, vanwege de lage waterstand. Daar blijf ik nu weer een dag alvorens door te zeilen naar de Solent en Wight.

alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5625476162754881634" />

Het indrukwekkende Dover castle.



De om zijn stroom bij mij beruchte kaap: Beachy Head



Regatta festiviteiten