Monday, July 25, 2011

Dartmouth - Plymouth - Falmouth

Klik op de foto voor een vergroting!










Woensdag 20 juli rond de middag uit Dartmouth vertrokken. Eerst had ik het plan de nacht door te zeilen tot Falmouth maar de steeds uit het westen waaiende wind dwong mij te kruisen. Tegen de avond kwam ik terecht in de buurt van Plymouth. Daar ben ik in de baai voor anker gegaan en de volgende dag met mooi weer hoog aan de wind naar Falmouth gezeild. Het lukte mij in een keer een visitors mooring te pakken en vrijdag heb ik dan boodschappen gedaan en de fantastische tweedehands boekwinkeltjes bezocht en weer een zeilboek gekocht. Voor die nacht aan de mooring moest ik 18 pond afrekenen. En het is nog een enorm eind roeien naar de kleine marina.
Dus ben ik vrijdagavond aan de andere kant van de baai voor anker gegaan, tegenover Falmouth. Daar heb een prachtig uitzicht over de ingang van de baai en de in het weekeinde hier gezeilde wedstrijden met klassieke boten. Daar heb ik een paar foto's van gemaakt. Nu maandag 25 juli lig ik hier nog en wacht op gunstige wind voor de tocht naar de Scilly eilanden en daarna naar Ierland.