Monday, June 13, 2011

Tochtje rond Noord Holland



Roy




Carl


Na redelijk hersteld te zijn van mijn motorongeluk en een reparatie aan de motor van de boot gedurende de pinksterdagen een proeftocht gemaakt rond Noord Holland. In gezelschap van de havenmeester van de jachthaven Twellegea in Amsterdam waar ik nu al zo lang lig: Roy Regeling. Via IJmuiden naar Den Helder met zon en weinig wind.
Daarna met een striemende hagelbui op zaterdag via Den Oever naar Enkhuizen. Op zondag met een zuidwesten wind kracht 4 tot 5 van Enkhuizen naar Amsterdam.
Alles is prima gegaan en vooral mijn nieuwe doorgelatte keerfok van Quantum Sails doet het uitstekend bij het kruisen tegen de wind. Een geslaagde proef.
Nog wel veel last van de verwonding aan mijn hand. Nu maar wachten op gunstige wind om naar zuid Engeland te zeilen voor mijn tocht richting Ierland.