Wednesday, February 24, 2010

Caleta Victoria

Dinsdag 9 februari 2010

Caleta Victoria, N. Canal of Paso Victoria, Isla Hunter, Chili

Position: S 52*00' / W 79*43

Vannacht heeft het heel erg gestormd en het is nog niet voorbij. Onophoudelijke regen en enorme windvlagen.
Gisteren het kanaal Smyth opgekruist met behulp van de motor en de stagfok tegen 20 tot 33 knopen noordwesten wind, pal op de kop. (Zie foto)
Hier in de Caleta liggen wij veilig met aan de achterkant drie lange lijnen, vastgeknoopt aan de bomen en aan de voorkant het anker uit. Na een tijdje is de zweedse boot “Blue Dame”ook aangekomen en afgemeerd. In de namiddag zijn ze bij ons op de borrel geweest: “Jan & Monika” en “Ingmar & Sylvia”. Als ik met mijn eigen boot weer eens in Goteborg kom moet ik Ingmar toch eens opzoeken.
Toen ik aan de wal kwam om de lijnen aan de bomen vast te maken stond ik versteld van de vele prachtige bloemen en varens en korstmossen die hier groeien. Het leek wel een botanische tuin met die oude en vaak verrotte bomen en een klein riviertje. Hier zou ik graag een wandeling maken, maar de rukwinden en de constante regen weerhouden mij nu.