Wednesday, February 24, 2010

Caleta Brecknock

Dinsdag 2 februari 2010.

Caleta Brecknock, Tierra del Fuego, Sena Ocasion, Peninsula Brecknock.

Position: 54*32,7 S / 71*54,55 W

Vanmorgen om 8.30 uur vertrokken vanuit Caleta Silva. Vandaag hebben wij een lange bochtige route tussen veel eilanden afgelegd . Hemelsbreed was het maar 45 mijl maar door alle bochten hebben we 57 mijlen gemotord. Eerst was er lange tijd totaal geen wind en later met buien steeds wind op de kop en soms hard ook. Een keer weer 35 knopen.
We kwamen nog een Chileens oorlogsschip tegen die ons opriep aan welke kant wij dachten te passeren (red tot red of green to green) en al onze gegevens wilde weten. Voor de verandering sprak de man aan de lijn goed engels en hoefde ik mij niet uit te putten met mijn gebrekkige Spaans. Omdat dit motoren vrij lang duurde heb ik mijn boek uit kunnen lezen.
Het gaat over Indonesië en is een liefdesverhaal. Titel: “Liefste, mijn liefste”geschreven door Ivan Wolffers. Mede door dit boek heb ik zin om een tijdje in Indonesië rond te reizen.
De hele dag was het weer zwaar bewolkt met regenbuien. Het is al weer een tijdje geleden dat wij de zon hebben gezien. Hier in Patagonië blijkt het zomers erg veel te regenen.
Om 19.00 uur hebben wij geankerd temidden van hoge grijze granieten bergwanden vlakbij een waterval. Weer met twee lijnen aan de bomen op de wal.
In de avond ben ik begonnen aan een nieuw dik boek: “Verblindend licht”van Paul Theroux.
Toen wij gisteren uit Caleta Beaulieu vertrokken lag er een heel groot ijsveld voor de gletsjer die tot in het water reikt. Toen is Piet in de bijboot nog een paar foto’s gaan maken van de boot met de gletsjerop de achtergrond.